środa, 20 sierpnia 2014

Moja opinia na temat nowych smaków wafli firmy GOOD FOOD



Dzisiaj tak nietypowo. Zostałam wybrana do przetestowania nowych smaków wafli firmy GOOD FOOD. Jakiś czas temu dostałam do domu dużą ilość wafli o smaku brazylijskiego barbecue oraz o smaku mango chutney. Dzisiaj wyrażę swoją opinię na ich temat w sposób nietypowy - jako dietetyk (w końcu szczycę się już tytułem mgr:) i jako kucharz... no może bardziej smakosz czy krytyk kulinarny.

Może na początek - jedna paczka zawiera 6 wafli, co stanowi 70g masy netto. Fajne płaskie opakowanie, które z łatwością zmieści się do damskiej torebki no i oczywiście do męskiego plecaka:) )

Oczywiście dokonałam analizy składu... i tak:



Wafle ryżowe z kukurydzą o smaku mango chutney. Składniki: ryż brązowy 34%, ryż biały 25%, grys kukurydziany 25%, olej rzepakowy, cukier, naturalne aromaty, sól, laktoza, dekstroza, kminek, czosnek, przyprawy i zioła (olej z selera), barwniki: ekstrakt z papryki E160c. Zawiera mleko i produkty pochodne łącznie z laktozą. Może zawierać śladowe ilości glutenu. 

Ważne jest to, że w przypadku obu rodzajów wafli aż 34% składu stanowi ryż brązowy. Podane są oczywiście składniki, które mogą być potencjalnie niebezpieczne dla konsumenta np. gluten.
Hm... zastanawia mnie to, jak smakowałyby te wafle bez dodatku cukru. Może cukier nie jest tutaj niezbędny? Wiem, że wielu konsumentów zwraca uwagę na zawartość cukru...
Tutaj znalazłam info na temat barwnika: http://www.ciam.pl/skladnik-e160c.

Wafle ryżowe z kukurydzą  o smaku brazylijskiego barbecue. Składniki: ryż brązowy 34%, ryż biały 25%, grys kukurydziany 25%, olej rzepakowy, syrop glukozowy, dekstroza, sól, naturalne aromaty ( w tym dymu wędzarniczego), cukier, maltodekstryna, pieprz cayenne, cebula, pomidor. Może zawierać śladowe ilości glutenu, selera oraz mleka, łącznie z laktozą. 

Wartość energetyczne obu rodzajów wafli (na sztukę) to 50 kcal. Zwróciłam także uwagę na błonnik pokarmowy - na porcję - <0,5g. Korzystając z norm żywieniowych opublikowanych na stronie IŻŻ, znalazłam różne wartości zalecane podawane przez autorów. Gawęcki rekomenduje spożywanie błonnika w ilości 30-35g  na dobę u ludzi dorosłych... 

Jeśli chodzi o sam smak - naszym zdecydowanym faworytem jest smak brazylijskiego barbecue! Bardzo intensywny, pikantny... Smak mango chutney nas nie zachwycił. Może dlatego, że na początku myśleliśmy, że wafle te będą słodkie!!:) Ale w związku z tym, że obok słowa mango widnieje na opakowaniu słowo chutney - to wszystko tłumaczy:) a tutaj wyjaśnienie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Chutney

Myślę, że nieuważny konsument może właśnie nie doczytać słowa chutney i także spodziewać się smaku słodkiego... ale to tylko moja opinia.

Podsumowując: z punktu widzenia dietetycznego: zawsze może być lepiej. Tak jak wcześniej wspominałam, zastanawia mnie czy cukier jest tutaj taki konieczny... Wafle do dobra alternatywa mniej zdrowych przekąsek.
Smak barbecue bardzo nam odpowiada. Polecam. 
 
Chciałam w tym miejscu podziękować firmie GOOD FOOD za miłe wyróżnienie mojego bloga. Nie spodziewałam się takiej ilości wafli w przesyłce.

Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będę miała okazję testować inne produkty tej firmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz