sobota, 27 lipca 2013

Knedle ze śliwkami



Dzieciństwo kojarzy mi się z przepysznymi  knedlami ze śliwkami polanymi roztopionym masełkiem z bułką tartą. Wtedy to śliwki były z ogrodu… Dzisiaj postanowiłam odtworzyć potrawę. Teraz jest „pora” na śliwki, dlatego  bez problemu są dostępne w każdym nawet mniejszym sklepie. Przepis na knedle znalazłam w książce „Zdrowa kuchnia domowa” R. Chojnacka wyd. publicat. 


Składniki na ok. 15 knedli:


60 dag ugotowanych ziemniaków

30 dag mąki

2 jajka

60 dag śliwek

10 dag cukru pudru

Cynamon do smaku

5 dag masła

2 łyżki tartej bułki



Przygotowanie:


Ugotowane ziemniaki przepuść przez maszynkę do mięsa lub rozgnieć na prasce, wsyp przesianą mąkę, wbij jajka, wyrób gładkie ciasto. Śliwki umyj, osusz, przekrój, wyjmij pestki. Do każdej śliwki wsyp trochę cukru pudru z cynamonem. Z ciasta zrób wałek, pokrój na kawałki równej wielkości. Każdy kawałek spłaszcz na oprószonej mąką dłoni, ułóż na środku śliwkę i zlep, uformuj kulkę. W szerokim garnku zagotuj lekko osoloną wodę. Wkładaj knedle partiami do wrzątku i gotuj ok. 5 minut, od momentu ponownego zawrzenia wody. Bułkę zrumień na suchej patelni, do gorącej dodaj masło, roztop i wymieszaj. Ugotowane knedle wyjmuj łyżką cedzakową i polej bułką z masłem.



Mój komentarz:


Śliwki możesz zastąpić taką samą ilością pokrojonych jabłek, moreli lub wiśni. Danie idealnie nadaje się na słodki podwieczorek lub II danie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz