sobota, 18 stycznia 2014

Soczewica z oliwkami, marynowanym czosnkiem i suszonymi pomidorami

Otwieram kolejny, mam nadzieję wielki, dział mojego bloga. Pod etykietą - na wynos - znajdziecie mnóstwo pomysłów na pełnowartościowe dania do zabrania do pracy, szkoły na uczelnie. Wielogodzinne przebywanie poza domem sprzyja zaopatrywaniu się w bezwartościowe przekąski, ale my mamy już na to sposób;)

Składniki:
20 dag żółtej lub zielonej soczewicy
40 g oliwek - ja użyłam czarnych, bo uważam, że są smaczniejsze
40 g marynowanego czosnku
3 pomidory suszone z zalewy
garść kiełków - ja użyłam kiełków rzodkiewki
garść prażonych pestek słonecznika
2 łyżki oliwy
sól, pieprz, tymianek, oregano, bazylia

Przygotowanie:
Soczewicę ugotuj w osolonej wodzie. Na patelni rozgrzej oliwę, wrzuć soczewicę, dodaj oliwki, czosnek, pokrojone w kostkę pomidory. Chwilę smaż, przypraw, wymieszaj. Wyłóż do miski, dodaj umyte kiełki, słonecznik i wymieszaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz